Now Reading
Γιόγκα για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας (μέρος δεύτερο)

Γιόγκα για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας (μέρος δεύτερο)

Γιόγκα και παχυσαρκία

Στο σύστημα της γιόγκα, το υλικό σώμα λέγεται annamaya kosha και σημαίνει το υλικό επίπεδο ή το σώμα των τροφών.
Η λέξη annam σημαίνει αυτό που τρώγεται, και αυτό που τρώει λέγεται atti.
Το φαγητό είναι η ουσία του υλικού σώματος και παράλληλα το φάρμακό του.
Είναι πηγή ζωής για το χονδροειδές επίπεδο, καθώς η ζωή βασίζεται και στο φαγητό.
Η ζωή βασίζεται στο φαγητό, και όλη η ζωή γίνεται φαγητό καθώς ο κύκλος της ζωής και της δημιουργίας συνεχίζει.

Όταν κάποιος θεωρείται υπέρβαρος, σημαίνει οτι το φαγητό που καταναλώνει είναι περισσότερο από όσο χρειάζεται για να ζήσει και να καλύψει τις ανάγκες του.
Όταν κάποιος θεωρείται υπέρβαρος, δεν αφορά μόνο τον όγκο του σώματός του, αλλά και όλες τις πτυχές του είναι του, και του τρόπου που θρέφει αυτές τις πτυχές και τις κινητοποιεί.
Για το λόγο αυτό, η παχυσαρκία δεν αντιμετωπίζεται μόνο μέσω της απώλειας κιλών, αλλά και μέσα από παρέμβαση και προσπάθεια στο επίπεδο της συνειδητότητας.

Γι’αυτό με την πρακτική της γιόγκα στόχος δεν είναι να κάψουμε τις έξτρα θερμίδες, αλλά να αποκτήσουμε αντίληψη του σώματος, να κατανοήσουμε τη γλώσσα του σώματός μας, τον τρόπο που λειτουργεί και τί του ταιριάζει καλύτερα.
Έτσι προσαρμόζουμε τον τρόπο ζωής, τις δραστηριότητες και τη διατροφή μας με βάση τις ανάγκες του νου και του σώματός μας.
Τη γιόγκα δεν τη χρησιμοποιούμε για να τιμωρήσουμε τον εαυτό μας, ή επειδή νιώθουμε τύψεις.
Τη χρησιμοποιούμε για να εκφράσουμε όσα νιώθουμε, να αποδεχτούμε όσα μας συμβαίνουν, να αντιληφθούμε τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες μας, να αγαπήσουμε αυτό που είμαστε και να βοηθήσουμε τον νου και το σώμα να εκφράζονται ελεύθερα.

 

Οι πρακτικές της γιόγκα που βοηθούν στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας (απαιτείται καθοδήγηση από ειδικό).

Οι καλύτερες asana για την αντιμετώπιση της παχυσαρκία είναι:

See Also

  1. Η σειρά Pawanamuktasana που αφορά το πεπτικό σύστημα, βοηθά να απαλλαγούμε από το έξτρα λίπος γύρω από την κοιλιά, τους γλουτούς, τους μηρούς, δυναμώνει τους κοιλιακούς μύες και ενεργοποιεί την ενέργεια στα κατώτερα πρανικά κέντρα. Asana που βοηθούν στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας : utthanpadasana (raised leg position), chakra padasana (leg rotation) pada sanchalana (cycling) και naukasana (boat pose).
  2. Οι πρακτικές των σειρών Shakti Bandha. Οι σημαντικότερες asana για την παχυσαρκία: gatyatmak meru vakrasana (dynamic spinal twist), chakki chalana (churning the mill), και nauka sanchalana (rowing the boat), κάνουν μάλαξη στα εσωτερικά όργανα και βοηθούν στην κινητοποίηση του λιπώδους ιστού που είναι αποθηκευμένος γύρω τους.
  3. Από τις σειρές vajrasana μπορούν να βοηθήσουν οι vajrasana (thunderbolt pose), marjariasana (cat-stretch pose), vyaghrasana (tiger pose), shashankasana (pose of the moon), shashank-bhujangasana (striking cobra pose) και ushtrasana (camel pose), οι οποίες τονώνουν της σεξουαλικότητα, και δυναμώνουν το πεπτικό και ενδοκρινικό σύστημα.        
  4. Η surya namaskara (χαιρετισμός στον ήλιο) επηρεάζει θετικά το ενδοκρινικό και νευρικό σύστημα και βοηθά στην ισορρόπηση του μεταβολισμού. Μπορεί να συγκριθεί με το τζόκινγκ, την ποδηλασία και το κολύμπι.
    sunitaehlers.de
  5. Για ασκήσεις αναπνοών (pranayama practices) προτιμάμε τις bhastrika, kapalbhati και suryabheda, μαζί με τη nadi shodhan και ujjayi. Η sheetali και sheetkari ηρεμούν, δροσίζουν και επηρεάζουν τον υποθάλαμο που ελέγχει τη δίψα, τον κορεσμό, την ικανοποίηση του φαγητού.
  6. Μπορεί επίσης να οφελήσουν τα shatkarmas, οι τεχνικές καθαρισμού. Η shankhaprakshalana, το kunjal και το neti “καθαρίζουν” το σώμα από βλαβερές ουσίες. Ισορροπούν τα συναισθήματα, δημιουργούν μια ελαφρότητα και ικανοποίηση στο σώμα, εξισορροπώντας τους ρυθμούς.
  7. Η πρακτική του διαλογισμού antar mouna ή εσωτερική σιωπή, μια τεχνική απόσυρσης των αισθήσεων, βοηθά να απομακρυνθούν οι τοξικές σκέψεις, οι οποίες ευννοούν τη διατήρηση της παχυσαρκίας.
  8. Η yoga Nidra μπορεί να ηρεμήσει τον ανήσυχο νου και να δημιουργήσει το στόχο που θα βοηθήσει να γίνει πιο ευχάριστη η ζωή.

Συνήθως στους υπέρβαρους ανθρώπους η ενέργεια εμποδίζεται στην περιοχή της κοιλιάς και στην περιοχή της λεκάνης. Έτσι, το manipura chakra μοιάζει να μη λειτουργεί ομαλά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δύναμη της θέλησης και αυτοπεποίθηση.

 

Διαβάστε περισσότερα : Treating Obesity Through Yoga , The Middle Years

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
1
Not Sure
0
Silly
0
3 Σχόλια

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top