Now Reading
Σαβάσανα – η βαθιά χαλάρωση

Σαβάσανα – η βαθιά χαλάρωση

Σαβάσανα - η βαθιά χαλάρωση

Η σαβάσανα (savasana) είναι μία από τις στάσεις χαλάρωσης που χρησιμοποιούνται πριν ή μετά την πρακτική της γιόγκα, και θεωρείται ως η δυσκολότερη asana για το σώμα και τον νου. Προέρχεται από τη λέξη shava शव, που σημαίνει πτώμα, με την έννοια της απόλυτης ακινησίας του σώματος και του νου.

Η χαλάρωση στη γιόγκα είναι η κατάσταση κατα την οποία το σώμα και ο νους μένουν ατάραχα, χωρίς να επηρεάζονται από εξωτερικά ή εσωτερικά ερεθίσματα και σκέψεις. Αυτό προϋποθέτει την πλήρη ακινησία του σώματος, και τη σίγαση του νου. Με τον τρόπο αυτό, ο νους και το σώμα ηρεμούν και αποβάλλουν την ένταση και το στρες.

Η χαλάρωση μπορεί να γίνει κάθε φορά που νιώθουμε σωματική ή πνευματική κούραση. Έτσι, ακόμη και μετά από μια κουραστική μέρα, το σώμα ανανεώνεται και ανακτά τις δυνάμεις του.

Η όποια μυϊκή σύσπαση κατα τη διάρκεια της σαβάσανα μπορεί να σημαίνει οτι το σώμα δεν έχει μάθει να αφήνεται

Στην πραγματικότητα, σωματική χαλάρωση δεν υπάρχει, καθώς ακόμη και στον ύπνο το μυϊκό σύστημα δεν παύει να είναι ενεργό. Για το λόγο αυτό, σαβάσανα θεωρούμε τη στάση όπου το σώμα δε μετακινείται, δεν παράγει εκούσια κίνηση ή σύσπαση, και ο εαυτός παύει να ταυτίζεται με τις άπειρες σκέψεις του νού. Νους και σώμα μένουν ανεπηρέαστα από τα εξωτερικά ή εσωτερικά ερεθίσματα. Καθώς η χαλάρωση ξεκινά, ο νους επικεντρώνεται σε διάφορα σημεία και καταστάσεις. Γίνεται ένας απλός παρατηρητής.

Η παύση της ταύτισης με τις σκέψεις του νού ή αλλιώς η σίγασή τους, έχει μεγάλο όφελος για τον εγκεφάλο.
Παρατηρήστε για λίγο τις σκέψεις σας. Πόσες πολλές διαφορετικές αποτυπώσεις, δηλώσεις, εικασίες, ανησυχίες ή σχέδια μπορεί να βάλετε με το νου σας. Φανταστείτε αυτές οι σκέψεις να είχαν ένα πλήκτρο σίγασης και να μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν, σχεδόν να μην ακούγονται. Η αίσθηση είναι απόλυτα απελευθερωτική! Αυτή θα ήταν μια βαθιά χαλάρωση.

Η προσμονή και η επιθυμία είναι τα δεσμά του ανθρώπου.

Η πρακτική της χαλάρωσης μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, όπως η αντίστροφη μέτρηση των αναπνοών, η απουσία σκέψεων, η συγκέντρωση σε κάποιο σκοπό, κτλ.

Μπορεί να διαρκέσει 5-10 λεπτά, ή και παραπάνω.

Η σαβάσανα είναι μια πρώτη πρώτη προσέγγιση του διαλογισμού.
Μπορείτε να τη δοκιμάσετε στο σπίτι άφοβα!

See Also


Πάμε λοιπόν!
Για να ξεκινήσετε τη διαδικασία χαλάρωσης, μπορείτε να ξαπλώσετε σε ύπτια κατάκλιση στο έδαφος, ή πάνω σε ένα μαλακό στρωματάκι γυμναστικής, ή στο κρεβάτι σας, ή όπου αλλού νιώθετε άνετα.
Υποστηρίξτε το κεφάλι σας και τους ώμους με ένα μαξιλάρι αν το χρειάζεστε, και με ένα ακόμη τους μηρούς σας αν νιώθετε την περιοχή της μέσης σε ένταση.
Μπορείτε να σκεπαστείτε ώστε το σώμα να είναι ζεστό και ήρεμο.
Τα μάτια παραμένουν κλειστά σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας για να μείνετε απερίσπαστοι από τα οπτικά ερεθίσματα.
Τα πόδια βρίσκονται περίπου στο άνοιγμα της λεκάνης, τα χέρια αφήνονται στο πάτωμα λίγο πιο μακριά από τον κορμό.
Οι παλάμες κοιτούν προς τα επάνω.
Το κεφάλι είναι σε ευθεία γραμμή με τη σπονδυλική στήλη.
Οι ωμοπλάτες παραμένουν μακριά από τα αφτιά.
Χαλαρώστε την περιοχή ανάμεσα στα φρύδια, κρατήστε τα βλέφαρα απαλά κλειστά, και νιώστε τα χείλη να ξεκολλούν ελαφρά ώστε να μειώσετε την ένταση στο σαγόνι σας και στο πρόσωπο.
Ξεκινά η στιγμή της συνειδητότητας. Η στιγμή της επαφής σας με τον εαυτό σας.
Αν είστε έτοιμοι, μπορείτε να ακούσετε το παρακάτω βίντεο.
Παρακαλώ κρατήστε τα μάτια κλειστά σε όλη τη διάρκεια.

“All we have is NOW

Γράφει η :
Σοφία Σταράμου
 Φυσικοθεραπεύτρια, ΤΕΙ Αθήνας
 Yoga instructor – International Yoga Alliance
Hatha yoga, Vinyasa yoga, Restorative yoga, Aerial
yoga,
Θεραπευτική προσέγγιση της yoga (healing aspects of yoga) Thai yoga massage therapist
Clinical pilates instructor,Rehabilitation technics instructor

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top