Now Reading
Annamaya kosha – το υλικό σώμα

Annamaya kosha – το υλικό σώμα

Αν μπορούσαμε να δούμε πέρα από την ύλη του σώματός μας, θα βλέπαμε το ενεργειακό κομμάτι της ύπαρξής μας, που δίνει ζωή στο υλικό.
Η ενέργεια και η ύλη λειτουργούν κάτω από την επιρροή και τα κίνητρα που δίνει το μυαλό και οι σκέψεις μας.
Και πέρα από αυτό το μυαλό πιθανότατα να υπάρχει ένα ανώτερο μυαλό, η διαίσθησή μας.
Και πέρα από τη διαίσθηση, θα αναγνωρίσουμε την απόλυτη πραγματικότητα της ύπαρξής μας.

Η yoga περιγράφει τον άνθρωπο σαν να περιβάλλεται από πέντε ασπίδες, σώματα ή περιβλήματα.  Το ανθρώπινο σώμα εκτείνεται πέρα από το φυσικό σώμα με διάφορα ενεργειακά επίπεδα. Αυτά τα επίπεδα ή σώματα αποκαλούνται pancha koshas (πέντε θήκες) και δονούνται με διαφορετικές ταχύτητες.
Κάθε σώμα δηλώνει μια σφαίρα ή διάσταση ύπαρξης, και περιγράφεται με τη λέξη maya που σημαίνει “αποτελείται από”. Και τα πέντε σώματα μαζί δημιουργούν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
Αυτές οι διαστάσεις ξεκινούν από το annamaya kosha, που σημαίνει το σώμα που αποτελείται από φαγητό. Το σώμα αυτό είναι η χονδροειδέστερη μορφή της ενέργειας σε συνεργασία με τη συνειδητότητα που εκφράζεται ως ύλη ή υλικό σώμα και εγκέφαλος. Αυτό το σώμα, που ουσιαστικά είναι το υλικό μας σώμα, είναι μια μίξη των τροφών που τρώμε. Κάθε τροφή που καταναλώνουμε μετατρέπεται σε αυτό που είμαστε, γίνεται κομμάτι μας, μετατρέπεται στο υλικό μας σώμα, δηλαδή στο annamaya kosha.
Το annamaya kosha το χρησιμοποιούμε όταν αισθανόμαστε τις υλικές λειτουργίες του σώματος, όπως η αναπνοή και οι αισθήσεις.
Τα προβλήματα που μπορεί να εκδηλωθούν στο annamaya kosha είναι η έντονη συνεχόμενη μυϊκή σύσπαση/σπασμός, η δυσκαμψία στις αρθρώσεις, η εκδήλωση του στρες που μπορεί να σχετίζεται με το αυτόνομο νευρικό σύστημα και το ενδοκρινικό σύστημα, η κακή στάση, η εκδήλωση/σωματοποίηση των συναισθημάτων, και η ασθένεια του σώματος.
Οι asana, οι στάσεις του σώματος στη γιόγκα, ενεργούν στο annamaya σώμα, το αναζωογονούν και το θρέφουν. Φροντίζουν ώστε να παραμένει υγιές και δυνατό και να μην επηρεάζεται από εξωτερικούς βλαβερούς παράγοντες.
Η αγνή και ισορροπημένη διατροφή ενισχύει το annamaya kosha.
Η pranayama, η prana nidra και η χρήση και αύξηση της ικανότητας της πρανικής ροής ενεργοποιεί αυτό το σώμα.
Τα satkarmas, οι καθαρισμοί, επιδρούν στο annamaya kosha καθαρίζοντας πολλά συστήματα του οργανισμού, διατηρώντας τά υγιή και αποτοξινωμένα, ενώ παράλληλα εισχωρούν στο επόμενο kosha, το pranamaya kosha, καθώς επιδρούν στην ελεύθερη ροή της πράνα. Συνεπώς ορισμένοι καθαρισμοί θα έκαναν καλό σε έναν άνθρωπο που παρουσιάζει ένα μπλοκαρισμένο, δυσλειτουργικό σώμα και οργανισμό.
Οι asana, ο διαλογισμός, η γιόγκα και η prana nidra, η χαλάρωση και οι τεχνικές αναπνοών μπορούν εξίσου να χαλαρώσουν τον οργανισμό και το υλικό σώμα από το στρες, να ισορροπήσουν το αυτόνομο νευρικό σύστημα και το ενδοκρινικό.

Τα ενεργειακά σώματα αποτελούνται από το υλικό στο οποίο αναφέρονται. Σε αυτά τα σώματα βιώνουμε τις διάφορες κατηγορίες του νου, το συνειδητό, το υποσυνείδητο, το ασυνείδητο και το υπερσυνειδητό. Αυτές οι ασπίδες δεν είναι ανεξάρτητες, αλλά αλληλεπιδρούν, και επηρεάζει η μία την άλλη.  Το annamaya kosha και το αμέσως επόμενο, το pranamaya kosha είναι οι πιο χονδροειδείς εκφράσεις από τα πέντε σώματα. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε έντονα ενεργοποιημένο το annamaya kosha, την πτυχή του υλικού μας σώματος, αφήνοντας το μεγαλύτερο μέρος του εαυτού μας ανενεργό.
Ο στόχος της yoga είναι η αφύπνιση των υπολοίπων koshas ώστε να ενεργοποιηθούν μεγαλύτερα ποσοστά του εγκεφάλου, η prana να ρέει ελεύθερα στο σώμα και ο εαυτός να οδηγηθεί προς την απελευθέρωση. Αυτό συνεπάγεται την καλή υγεία του συνόλου της ανθρώπινης διάστασης.

πηγές:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=vxIqXAF7PaA
  2.  http://www.yogamag.net/archives/1996/esep96/koshas.shtml
  3.  http://www.yogamag.net/archives/2005/bfeb05/benmed.shtml
  4. http://www.yogamag.net/archives/1995/fnov95/koshas.shtml
  5. “Swara Yoga, The Tantric Science of Brain Breathing” – Swami Muktibodhananda, Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, India, 2004
  6. Haha Yoga Pradipika
  7. ”Ασανα Πραναγιάμα Μούντρα Μπάντα” – Σουάμι Σατυανανάντα Σαρασουάτι – Bihar School of Yoga, Munger, Bihar, India, 1999.
  8. “Prana Vidya” From the teachings of Swami Satyananda Saraswati, Swami Niranjanananda Saraswati, Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, India, 2013\

 

See Also

Γράφει η :
Σοφία Σταράμου
 Φυσικοθεραπεύτρια, ΤΕΙ Αθήνας
 Yoga instructor – International Yoga Alliance
 Hatha yoga, Vinyasa yoga, Restorative yoga, Aerial
yoga,
Θεραπευτική προσέγγιση της yoga (healing aspects of yoga)
Thai yoga massage therapist
                          Clinical pilates instructor,Rehabilitation technics instructor

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
1
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top