Now Reading
Bhramari – το βουητό της μέλισσας

Bhramari – το βουητό της μέλισσας

Bhramari - το βουητό της μέλισσας

Ένα βασικό στοιχείο της γιόγκα είναι οι αναπνευστικές ασκήσεις, οι οποίες έχουν πολύ ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία, τον νου και το πνεύμα μας. Η αναπνοή που θεωρείται τόσο δεδομένη, είναι το μοναδικό πράγμα χωρίς το οποίο δε μπορούμε να ζήσουμε πάνω από κάποια δευτερόλεπτα ή λεπτά. Ο αέρας που αναπνέουμε είναι το πολυτιμότερό μας αγαθό. Όταν αντιληφθούμε οτι η μόνη ύλη που είναι απαραίτητη για να ζήσουμε είναι το νερό, ο αέρας και το φως του ήλιου, τότε ίσως να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη και την αξία της φύσης.

Υπάρχουν λοιπόν, ορισμένες τεχνικές αναπνοών που μπορούν να γαληνέψουν την ψυχή και τη διάθεσή μας, και να βελτιώσουν την υγεία μας. Μπορεί να τις κάνει ο καθένας μας, έχουν απλό τρόπο εκτέλεσης, και μπορούν να γίνουν οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Το είδος της τεχνικής που περιγράφουμε εδώ λέγεται Bhramari Pranayama.
Η bhramari αναπνοή, η βουή της μέλισσας, είναι μια πρακτική αναπνοών που χαλαρώνει και ευνοεί την παραγωγή κυττάρων, και την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος. Δέκα γύροι αναπνοών bhramari ανακουφίζουν από την ψυχική ένταση, ευνοούν την ανάπλαση των ιστών, προάγουν το διαλογισμό, εναρμονίζουν το νου και καθοδηγούν την επίγνωση προς τα εσω, προς τον εσωτερικό εαυτό μας. Οι δονήσεις ηρεμούν το νευρικό σύστημα και τη φλυαρία του νου, και συντονίζουν τον εαυτό με την πραγματική του φύση. Η bhramari αναπνοή είναι ένας τρόπος να απαλλαγούμε από την ένταση, το θυμό, την ταραχή, το άγχος, και να ηρεμήσει το μυαλό και το πνεύμα. Όσο αδύνατο και αν ακούγεται, η ασταμάτητη φλυαρία του μυαλού μπορεί να σιγάσει με τη bhramari. Οι δονήσεις του ήχου της μέλισσας που παράγονται μέσα από την bhramari μπορούν να ενεργοποιήσουν το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα.

Πώς θα κάνετε την τεχνική της bhramari;

Καθίστε σε μια άνετη θέση, με τη σπονδυλική σας στήλη σε μία ευθεία. Παρατηρήστε για λίγο την ηρεμία και την ησυχία στο σώμα σας. Κλείστε τα μάτια και τα αφτιά απαλά με τους δείκτες των δακτύλων χωρίς να τα πιέζετε δυνατά (οι δείκτες τοποθετούνται απαλά στον χόνδρο πάνω από το άνοιγμα του αυτιού και όχι απευθείας στην οπή). Έπειτα πάρτε μια βαθιά εισπνοή κρατώντας τα αφτιά κλειστά και στην εκπνοή σας παράξτε τον ήχο “μμμμ” στην περιοχή του λαιμού σαν το βουητό της μέλισσας. Παρατηρήστε τη δόνηση που δημιουργείται από τον ήχο αυτό. Μη φοβηθείτε να αυξήσετε την ένταση του ήχου για πιο θετικά αποτελέσματα. Διατηρήστε τους μύες του προσώπου σας χαλαρούς, τα χείλη απαλά κλειστά, το σαγόνι χαλαρωμένο, τα δόντια να μην σφίγγουν. Μπορείτε να επαναλάβετε την τεχνική για 6-10 γύρους. Αντενδείξεις, ουσιαστικά, δεν υπάρχουν.

Γράφει η :
Σοφία Σταράμου
 Φυσικοθεραπεύτρια, ΤΕΙ Αθήνας
 Yoga instructor – International Yoga Alliance
 Hatha yoga, Vinyasa yoga, Restorative yoga, Aerial
yoga,
Θεραπευτική προσέγγιση της yoga (healing aspects of yoga) Thai yoga massage therapist
                          Clinical pilates instructor,Rehabilitation technics instructor

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top