Now Reading
Πρόσθιος οδοντωτός μυς. Ο superhero μυς των push ups

Πρόσθιος οδοντωτός μυς. Ο superhero μυς των push ups

serrates anterior – προσθιος οδοντωτος μυς

Ο πρόσθιος οδοντωτός, ο μυς των superheroes, είναι ένας μυς που κρύβεται από άλλους, με αποτέλεσμα να γίνεται εμφανής πιο εύκολα στο σώμα των υπερηρώων ή των μποντιμπιλντερς. Για να τον εντοπίσετε θα πρέπει να γνωρίζετε οτι εκφύεται από τα πρώτα 8-9 πλευρά, και καταφύεται στο έσω χείλος της ωμοπλάτης, δηλαδή στην πλευρά της ωμοπλάτης που είναι πιο κοντά στη σπονδυλική στήλη. Με την ενέργειά του έλκει την ωμοπλάτη μπροστά, έξω και πάνω, όπως κατά την ανύψωση του βραχίονα πάνω από την οριζόντια θέση. Επίσης έχει την ικανότητα να καθηλώσει την ωμοπλάτη στο θωρακικό τοίχωμα, ενέργεια που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των μυών του βραχίονα.

Ο πρόσθιος οδοντωτός είναι υπέυθυνος για την προς τα εμπρός κίνηση των ωμοπλατών (απαγωγή ωμοπλατών). Αντιθέτως, για την προς τα πίσω κίνηση, το συμπλησίασμα των ωμοπλατών (προσαγωγή), είναι υπεύθυνος ο τραπεζοειδής, και συγκεκριμένα η μέση και κάτω μοίρα του. Επομένως, αυτοί οι μύες, στη συγκεκριμένη κίνηση, λειτουργούν ανταγωνιστικά. Όταν ο ένας μυς (αγωνιστής) συσπάται, ο άλλος συνήθως χαλαρώνει ή διατείνεται (ανταγωνιστής).
Κατα τη διάρκεια των στάσεων (asana) της γιόγκα και των ασκήσεων του πιλάτες, χρησιμοποιούμε και τις δύο αυτές κινήσεις (απαγωγή και προσαγωγή ωμοπλατών) που είναι πολύ χρήσιμες για τη σωστή κίνηση αλλά και τη στατική θέση. Συγκεκριμένα, για τη σωστή στάση και υποστήριξη του σώματος στα χέρια όπως π.χ.στη στάση σανίδα, απαιτείται ισορροπία μεταξύ της δράσης των δυο μυών και των υπόλοιπων συνεργών τους.

 

Ο πρόσθιος οδοντωτός, είναι επίσης ένας αναπνευστικός μυς. Βοηθά την κίνηση των πλευρών προς τα πίσω και πλάγια. Δυνατός πρόσθιος οδοντωτός μυς συνεπάγεται και πιο βαθιά αναπνοή, ειδικά όταν οι απαιτήσεις των ασκήσεων είναι έντονες. Ένας δυνατός πρόσθιος οδοντωτός ανακουφίζει τους ώμους και τον αυχένα από το δυνατό φορτίο στις κινήσεις και στηρίξεις στα χέρια, προστατεύοντας τον αυχένα από την υπερφόρτιση, και απελευθερώνοντας τα άνω άκρα.

Οτιδήποτε και αν κάνετε, από το να γράψετε πολλές ώρες, να σερβίρετε καλύτερα στο τέννις, να σταθείτε πιο ξεκούραστα και σωστά στο ποδήλατο, ή ακόμη και να εκτελέσετε με μεγαλύτερη άνεση και δύναμη τα push ups σας, ο πρόσθιος οδοντωτός μπορεί να σας βοηθήσει!

Πώς θα αντιληφθείτε αυτό τον μυ; τοποθετήστε τα χέρια σας δεξιά και αριστερά από τα πλευρά σας με τους αντίχειρες προς τα εμπρός και τα υπόλοιπα δάκτυλα να δείχνουν προς τα πίσω, προς το κορμό σας. Αναπνεύστε βαθιά και αισθανθείτε την κίνηση διαστολής του θώρακά σας, και εκπνεύστε ακολουθώντας με τα χέρια την κίνηση επαναφοράς του θώρακα.

Δεν αισθανθήκατε τη δράση του; Μπορείτε να σταθείτε όρθιοι μπροστά σε έναν τοίχο και να τεντώσετε τα χέρια σας ακουμπώντας όλη την παλάμη και τα δάχτυλα των χεριών στον τοίχο, σα να στέκεστε σε όρθια σανίδα. Μείνετε με τεντωμένους αγκώνες. Αφήστε το στήθος σας να πλησιάσει προς τον τοίχο με τεντωμένους αγκώνες (προσαγωγή ωμοπλατών), και μετά ακριβώς αντίθετα, απομακρύνετε τον τοίχο από τον κορμό σας (απαγωγή ωμοπλατών).

Πολλές φορές, ένα σημείο πόνου – trigger point- στον πρόσθιο οδοντωτό μπορεί να εκφράσει αντανακλαστικό πόνο στην ωμοπλάτη, στα δυο τελευταία δάκτυλα του χεριού (παράμεσο και μικρό) και στην εσω πλευρά του βραχίονα και του πήχη, ή στην περιοχή πλάγια των κατώτερων πλευρών.

Για να γυμνάσετε  τον πρόσθιο οδοντωτό σας :

Μείνετε σε στάση σανίδα με το κεφάλι, τη σπονδυλική στήλη και τη λεκάνη σε μια ευθεία γραμμή για 90 δευτερόλεπτα. Κρατήστε τη στάση, ενω μπορείτε κατα τη διάρκεια να «σπρώχνετε» το έδαφος μακριά σας για να έρθουν οι ωμοπλάτες σε απαγωγή – να απομακρυνθούν μεταξύ τους, και να βεβαιωθείτε οτι ο πρόσθιος οδοντωτός συσπάται.

See Also

Για ακόμη πιο δύσκολη άσκηση, ξεκινήστε από την στάση σανίδα, λυγίστε τους αγκώνες σας προς τα πίσω και κοντά στα πλευρά σας, οδηγώντας το σώμα προς το έδαφος, και έπειτα τεντώστε τους αγκώνες για να εκτελέσετε push ups.

Αναζητήστε τον ως Serratus Anterior.

 

serious anterior

 

 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top