Now Reading
Χορτοφαγία

Χορτοφαγία

Σύμφωνα με το άρθρο Vegetable meat – a good alternative for everyone εκτιμάται οτι πάνω από 110.000.000 χερσαία και θαλάσσια όντα θανατώνονται κάθε 2 μήνες για να καταναλώσουν οι άνθρωποι, χωρίς συνείδηση, ζωική πρωτεΐνη ή αλλιώς κρέας. Το να θανατώνουμε ζώα για να τα φάμε είναι ενάντια στο σεβασμό μας προς αυτά, ενω παράλληλα έχει άσχημες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Και ενώ είναι γενικά παραδεκτό οτι τα ζώα έχουν συναίσθημα, συνείδηση και επιθυμία να παραμείνουν ζωντανά και να ξεφύγουν από τα βασανιστήρια που τα υποβάλλουμε, η πράξης της θανάτωσης των ζώων, από πολλούς θεωρείται μια λογική διαδικασία.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η αυξημένη ζήτηση προϊόντων που προέρχονται από ζώα, όπως το γάλα και τα αυγά, έχει επίσης δυσάρεστες συνέπειες για τις συνθήκες ζωής των ζώων. Αν, με συνείδηση, σεβασμό και απόλυτα αγνή αγάπη, μοιραζόμασταν λίγα από τα προϊόντα που μπορούν να μας προσφέρουν τα ζώα, τότε όλα θα ήταν πολύ πιο όμορφα.
Συνεπώς ο βιγκανισμός για κάποιους είναι μονόδρομος.
Βίγκαν θεωρείται εκείνος που εκτός από ζωϊκή πρωτεΐνη, δεν καταναλώνει αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα, ζωϊκά προϊόντα όπως το μέλι, και πολλές φορές και τα τρόφιμα με συντηρητικά, με καφεΐνη ή άλλα διεγερτικά. Είναι η αυστηρότερη μορφή χορτοφαγίας (προφέρεται: VEE-gun-izm).
Από την άλλη ο χορτοφάγος δεν τρώει καθόλου κρέας, συμπεριλαμβανομένων του κοτόπουλου και του ψαριού.
Ο lacto-ovo χορτοφάγος τρώει γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά, αλλά αποκλείει το κρέας, τα ψάρια και τα πουλερικά.
O lacto-χορτοφάγος δεν τρώει κρέας, ψάρι ή αυγό, αλλά έχει στο διαιτολόγιό του γαλακτοκομικά προϊόντα.
Ο μερικώς φυτοφάγος αποφεύγει συνήθως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια και τα θαλασσινά και προτιμά να διατρέφεται με αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα. Παρόλα αυτά, περιστασιακά καταναλώνει κάποιας μορφής κρέας αλλά σε γενικές γραμμές στη διατροφή του υπερισχύει η χορτοφαγική φιλοσοφία.
Ο ωμοφάγος καταναλώνει αποκλειστικά και μόνο ωμά εποχιακά φρούτα και λαχανικά, ανάλατους και άψητους ξηρούς καρπούς, σπόρους, τα βούτυρα που προέρχονται από αυτούς, όπως το ταχίνι και το φυστικοβούτυρο.
Υπάρχουν πολλά ακόμη είδη χορτοφαγίας, ανάλογα τις προτιμήσεις και την κρίση του χορτοφάγου, τα οποία όμως αν επιλεχθούν, απαιτούν κατάλληλη ενημέρωση και οργάνωση από ειδικό διατροφολόγο για να μη στερηθεί ο οργανισμός τις ουσίες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, την ενέργεια και την καλή υγεία.

Όλα αυτά περί χορτοφαγίας, ξεκίνησαν από την ευαισθησία, την αγάπη για τα ζώα και την υπερβολική κατανάλωση κρέατος που έχει επηρεάσει μαζί με την υγεία μας και το περιβάλλον γύρω μας. Η βίγκαν διατροφή είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να μειώσουμε τον αντίκτυπό μας στη γη. Φανταστείτε οτι η κτηνοτροφία είναι μια από τις αιτίες που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη (15%), στην αποψίλωση των δασών, στην κατανάλωση του 8% της παγκόσμιας ανθρώπινης χρήσης νερού, στη μόλυνση από φυτοφάρμακα και λιπάσματα, στη ρύπανση των υδάτινων οδών, στην εξαφάνιση διαφόρων ειδών, στον υποσιτισμό λαών κτλ. Εκτιμάται πως η ρύπανση από την κτηνοτροφία είναι μεγαλύτερη από εκείνη που προκύπτει στο περιβάλλον από τα μέσα μεταφοράς!

πηγές : bbc.co.uk , vegansociety.com , kidshealth.org

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
1
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top