Now Reading
Πρώτη φορά σε μια πρακτική της γιόγκα

Πρώτη φορά σε μια πρακτική της γιόγκα

Πρώτη φορά σε ένα μάθημα γιόγκα

Φτάνετε νωρίς στο μάθημα της γιόγκα (ιδανικά 10 λεπτά πριν ξεκινήσετε), αφήνετε το μπουφάν σας, την τσάντα σας, χαμηλώνετε το κινητό σας και παίρνετε τα πράγματά σας. Ανοίγετε το στρώμα σας σε όποιο σημείο θέλετε στον χώρο που θα διδαχθείτε, και φροντίζετε να μη δυσανασχετήσετε αν γεμίσει με κόσμο και αναγκαστείτε να στριμωχθείτε. Το στρώμα σας είναι όλος ο χώρος που χρειάζεστε, και στην ουσία όχι παραπάνω.

 

Το στρώμα σας είναι όλος ο χώρος που χρειάζεστε, και στην ουσία όχι παραπάνω. 

Τοποθετείτε το στρώμα λοιπόν, παίρνετε μια κουβέρτα “φλις” και τη βάζετε δίπλα σας και μια μικρή πετσέτα. Βγάζετε τις κάλτσες σας και το φούτερ σας. Μένετε με μια άνετη κοντομάνικη ή αμάνικη μπλούζα, ούτε πολύ στενή ούτε πολύ φαρδιά. Το παντελόνι σας είναι άνετο, ή ελαστικό. Αισθάνεστε άνετα μέσα στα ρούχα σας και μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα.  Με ένα λαστιχάκι συγκρατείτε ψηλά τα μαλλιά σας για να μη σας ενοχλήσουν κατά τη διάρκεια της πρακτικής σας. Μη σφίγγετε τα μαλλιά σας, θα σας προκαλέσει ένταση στο κεφάλι. Αν αισθάνεστε ότι γλιστράτε στο στρώμα σας, ή ότι κρυώνουν τα πόδια σας, μπορείτε να φορέσετε τις κάλτσες σας, ή να πάρετε αντιολισθητικές κάλτσες, ή ακόμη και κάλτσες με δάκτυλα για περισσότερη ελευθερία κινήσεων.

Μη σφίγγετε τα μαλλιά σας, θα σας προκαλέσει ένταση στο κεφάλι. 

Μη φοράτε πολύ σφιχτά εσώρουχα, προτιμήστε οτιδήποτε σας κάνει να νιώθετε άνετα.

Bolster θα χρειαστείτε αν παρακολουθείτε κάποιο είδος Yoga που έχει χαλαρωτικό και θεραπευτικό χαρακτήρα (restorative, clinical, prenatal). Ένα μικρό μαξιλάρι μπορεί να ανακουφίσει τον αυχένα σας κατά τη διάρκεια της savasana, τη θέση χαλάρωσης. Ένα block μπορεί να σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε πιο άνετα τις ασκήσεις σας, αν το σώμα σας δεν σας το επιτρέπει ακόμη.

Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε

Θα χρησιμοποιήσετε την πετσέτα σας όσες φορές χρειάζεται να απαλλαγείτε από τον ιδρώτα στο σώμα σας. Μόλις έρθει η ώρα της savasana βάλτε τις κάλτσες σας, το φούτερ σας, ξαπλώστε με ένα μαξιλάρι στο κεφάλι σας αν το επιθυμείτε, και σκεπαστείτε με την κουβέρτα αν νιώθετε ότι κρυώνετε. Οι παλμοί και η θερμοκρασία του σώματός σας θα πέσουν την ώρα της ξεκούρασης και της ακινησίας, οπότε όσο ζεστοί κι αν νιώθετε τώρα, καλά θα κάνετε να ντυθείτε. Αν κρυώνετε, δε θα μπορέσετε να χαλαρώσετε. Προαιρετικά τοποθετείστε το bolster ή ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά σας για να χαλαρώσετε τυχόν ένταση στη μέση σας. Η savasana διαρκεί από 5-10 λεπτά συνήθως.

Η πρακτική έχει ολοκληρωθεί!

  • Μην ξεχνάτε να καθαρίσετε το στρώμα σας με ειδικά υγρά καθαρισμού που μπορείτε να φτιάξετε και μόνοι σας. Θα χρειαστείτε μόνο λίγο ξύδι νερό και όποιο αιθέριο έλαιο προτιμάτε για να δώσετε ένα ευχάριστο άρωμα. Αφήστε το στρώμα ανοιχτό για να στεγνώσει.
  • Τακτοποιήστε το χώρο γύρω σας και ότι χρησιμοποιήσατε κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  • Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό! Έχετε πάντοτε ένα παγούρι στην τσάντα σας.
  • Αν παρακολουθείτε μάθημα υψηλών απαιτήσεων πάρτε και μια έξτρα κοντομάνικη μπλούζα για να μη μείνετε βρεγμένοι!

Καλή αρχή!

Γράφει η :
Σοφία Σταράμου
 Φυσικοθεραπεύτρια, ΤΕΙ Αθήνας
 Yoga instructor – International Yoga Alliance
 Hatha yoga, Vinyasa yoga, Restorative yoga, Aerial
yoga,
Θεραπευτική προσέγγιση της yoga (healing aspects of yoga) Thai yoga massage therapist
                          Clinical pilates instructor,Rehabilitation technics instructor

What's Your Reaction?
Excited
1
Happy
1
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2019 Yoginimama Powered by e-iT

Scroll To Top